- Bármit csinálsz az életben, azt vagy profi szinten, vagy sehogy! De semmit ne csinálj csak úgy! Kemény Dénes
Copyright: mostic / 123RF Stock Photo
Évszázadokig csodálatos naplók mélyén sorakoztak varázslatos gondolatok, titkos álmok, ki nem mondott vágyak. Elzárt szekreterekben őrizték a gyöngy betűkkel megírt naplókat, lelkük bugyrait vizsgáló nők és férfiak. Az idő múlásával ez is változott, háborúk, természeti katasztrófák megsemmisítették a sok-sok értéket, de szerencsére sok család őrzi elődeik emlékét, ahol a dédszülők, ükszülők naplói nagy becsben vannak tartva.
A 90-es években elképesztő gyorsasággal terjedni kezdett az internet, mára már lassan elfelejtődik a hagyományos írás valódi öröme. (Vissza fogok térni erre a témára egy későbbi bejegyzésben, mert szívügyem a naplóírás önmunka szempontjából és valami fontosra készülök!) Nagyon tudatosan kell akarni és figyelni arra, hogy kezünkben tartott íróeszköz ugyanazokat a szép ívű betűket kanyarítsa az üres lapra, amit olyan sokáig tanultunk az iskolában, majd fejlesztettünk tovább saját egyéniségünkre. Tudom, hogy még csak tervezet és remélhetőleg lesznek értelmes emberek, akik mögé néznek a következményeknek, ráadásul ahogy itt is kiderül, sok cikkben nem is pontosan van körbejárva a téma, mégis számtalan kérdést vet fel, hogy szabad-e az iskolai oktatási rendszerből kivenni (bármilyen) kézírás tanítását. Azt gondolom, hogy egy ilyen törvény gyökeresen hozzájárulna egy mutálódó emberiség gyorsabb léptékű változásához, ettől függetlenül teljesen felesleges az ellen menni, hogy az internet ezer szállal körbeszője életünket. Miért? Mert már megtörtént.
Ahogy egyre inkább használni kezdtük a világhálót, rátalálunk a naplóírás internetes verziójára és blogolásba kezdtünk. Ma már megszámlálhatatlanul sok és sok féle blog éli (sokszor önálló) életét. Látszólag egy magányos küldetés, társalgás egy monitorral, a semmibe “kiáltott” szavak, de ahogy mindennel lenni szokott, a vízbe dobott kő hullámokat gerjeszt és partot ér. Mindannyian, akik blogolunk, kavicsokat dobálunk bele a “tóba” és idő, stílus, téma, mondanivaló, marketing kérdése, hogy milyen gyorsan éri el a “partot”. Kellő alázat és kitartás meghozza a gyümölcsét, lesznek a téma iránt érdeklődők, hasonlóan vagy épp ellenkezőleg gondolkodók, szívesen hozzászólók vagy csak háttérből, de örömmel és folyamatosan követők, olvasók.
Nézzük meg ezt a nagyszerű infografikát, amit a Go-Globe készített:
Gondolj bele, ez a grafika 2011-ben készült, azóta még jobban felpörögtek ezek a számok. Egyetlen perc alatt legalább 60 új blog kél életre és ugyanabban a percben a világon 1500 blogbejegyzés indul el olvasóihoz. Döbbenetes számok, ugye?!
Természetesen az internet előnye mellett ugyanaz lehet a hátránya is, mindent elbír, befogad, megőriz, közvetít. Arctalanságba burkolózva a beteg világ is utat tör magának, romboló, pocskondiázó, agresszióra buzdító blogok sokasága is létezik, ezen túl pedig még többen vannak olyanok, akik névtelenül, arctalanul igyekeznek hozzászólásaikkal szétszedni, tönkretenni olyan blogokat, amelyekben rengeteg szeretet és persze munka van. Igen, ilyen is van, az emberiség jó része már régen nem viselkedik Emberhez méltóan…
Szívem mélyén hiszem, hogy ahol a figyelem, ott az energia. Pontosan azért indítottuk útjára a LélekBónusz oldallal közösen a LELKES Blogversenyt, mert hiszünk benne, hogy nekem vagy neked ugyanolyan felelősséged van, mert minden egyes darabka a történések sorában részese a nagy egésznek. Elképesztő sikere lett a versenynek, 80 igazán jó és értékes blog jelentkezett, hogy megmutassa magát és újabb olvasók találjanak rájuk. Mivel próbáltam én már blogversenyen indulni, pontosan tudom, hogy melyik támogat egy blogot és melyik teljesen felesleges idő- és energiarabló. Nem részletezem, hiszen, aki tudja melyekről beszélek, az szerintem hozzám hasonlóan gondolja, akit pedig ez nem érdekel, azt nem untatnám ezzel… Pontosan ezen furcsaságok miatt akartunk valami nagyon mást alkotni, hogy mindazt, amit tanultam, tapasztaltam a nagyoknál, hozzá mérten és pont, hogy nem – egy sokkal-sokkal jobbat keltsünk életre. Remélem, hogy sikerült! 🙂
A Fem3 Café vendégeként beszélgettünk a blogírásról, főleg a terápiás oldaláról közelítve.
………………….
Ahhoz, hogy a bejegyzésem címében feltett kérdésre választ találjunk, érdemes több irányból közelíteni a témát.
Egyrészről nagyon sok szakmai blog létezik, amelyek természetesen szeretnének eladni “terméket”, de mellette jó arányban sok információt, tanítást, specializált ingyenes információt is átadnak. Sok nő tanul, képzi magát Vida Ági szakmai anyagaival, míg a közösségi médiára nyitott vállalkozó szelleműek rengeteg mindent kaphatnak az Online Marketing Akadémia anyagain keresztül… hogy a teljesség igénye nélkül hirtelen kiemeljek kettőt.
Komár Zsolt meglehetősen otthon van az üzleti, network és MLM marketing világában, így egyértelmű volt, hogy őt kérdezem a szakmai blogolásról. (Zsoltival anno coaching üléseken dolgoztunk céljain, tervein, de ahogy kézbe vette saját sorsát, már nem kellett folytatnunk a munkát így egy nagyon jó barátsággá alakult a kapcsolatunk és már van olyan, hogy Ő coachol engem, ha valamiben elakadok.)
“A személyes felhasználás mellett a blogolás nagyon komoly szerepet kap az üzleti szférában is. Elsősorban a könnyű karbantarthatóság miatt, de számos egyéb szempont is mellette szól. Üzleti területen a blog alapvetően arra szolgál, hogy azon keresztül értékeket tudjunk átadni, friss hírekkel, információkkal, érdekességekkel láthassuk el az oldalunk látogatói, a célközönségünket.
Mivel gyorsan, könnyen frissíthető, karbantartható ez egy rendkívül kényelmes és költséghatékony megoldást jelent arra, hogy minél folyamatosabban kapjon az oldal látogatókat. Nem utolsó szempont, hogy a blog természetéből adódóan rendszeresen jelennek meg friss tartalmak. Ezt – bejegyzés megfelelő kialakítása és kulcsszavazása esetén – a keresőmotorok is jobban kedvelik, ezáltal egy blog segíthet abban a törekvésben is, hogy előrébb kerüljünk a keresők találati listájában. A blog az egyik fontos eleme az úgynevezett bizalom háromszögének (blog, elkapó oldal, hírlevelek) aminek fontos szerepe van a vásárlói fogékonyság kialakításában és a válaszkészség növelésében.
Nagyszerű eszköz arra, hogy a látogatónk közelebbről megismerhesse termékeinket, szolgáltatásainkat és magát a szolgáltatást nyújtó személyt, vagy céget, a bloggert. A blog egyúttal remek lehetőség a tartalom marketing és a natív reklám alkalmazására.
Manapság az emberek már egyre hajlamosabbak egyfajta reklám-vakságra. Cserébe egy számukra érdekes, értéket adó blogbejegyzést továbbra is szívesen fogadnak. Hazánkban is számos remek online marketing képzés érhető már el – főként a kis és középvállalkozói szféra számára, de már nem maradnak ilyen tanfolyamok és támogatás nélkül a magánszemélyek, a közvetlen, vagy hálózatos értékesítésben érdekeltek sem.” – köszi Zsolti! Ja, és ezt a pozitív referencia anyagot is köszönöm a munkámmal kapcsolatban! 😉 🙂
A másik része a témának a testi-lelki-szellemi egészségünket érinti. Van benne jó adag alkotási vágy, kommunikációs- és íráskényszer, ami felszínre tör, egy adag exhibicionizmus, nyitottság a világra, némi pótcselekvés, ami egészen komoly küldetéssé is kinőheti magát, felelősségvállalás, vágy a közösségteremtésre, maradandó alkotásra, üzenet küldésére a világ felé és hasonlókra. Kinél-mi persze….
Térjünk kicsit vissza a terápiás jellegű blogolásra, amit érintettünk a riportban! Fontos beszélni arról az útról, amikor magunk miatt kezdünk blogolni.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Visszajelzés: » Hol vagy ebben Te? (#22)