- Akkor szeretünk valakit, ha megadjuk neki a szabadságot, hogy az legyen, ami szeretne lenni, ott legyen, ahol szeretne lenni! Akkor szeretünk valakit, ha megengedjük neki, hogy szabad akaratából legyen része életünknek. Andrew Matthews
Néhány éve írtam ezt magamnak, de szerintem ma is teljesen aktuális. A “többvagy” filozófiába a tudatos fogyasztó átgondolt világlátása, nyitottsága és érdeklődése is belefér. Szerintem.
Talán sokan emlékeznek a műsorra… még 2006-ban került TV-adásba.
Emlékszem rá… elképedve ültem a kanapén. Azon tűnődtem, hogy mégis mit hittem? Mivel voltam elfoglalva az elmúlt évtizedekben? Hogyan nem jutott cseppnyi figyelmem sem erre a témára? Hiszen nő vagyok, akit érint és foglalkoztat is a szépség külső és belső formájában is…
A műsorból:
“A szépségipar titkainak felkutatását egy francia városkában kezdtük. Chartres, a francia fővárostól, Párizstól alig egy órányi autóútra található. A 800 éves gyönyörű katedrális a maga nemében egyedülálló Franciaországban, a legnagyobb ilyen épület, mégis, manapság nem csak ezért érdemes ebbe a hangulatos városkába kirándulni. Chatres ugyanis a “kozmetika völgy” központja. A világ szépségiparának centruma ez, 100 multinacionális cég gyárai vannak összezsúfolódva ezen a vidéken. Ahogy a számítástechnikának a kaliforniai “szilícium völgy”, úgy a szépségiparnak a Chatres környéki “kozmetika völgy” a központja…
De a legfontosabb kérdés: Kinek higgyünk, melyik terméknek, vegyületnek, adalékanyagnak…?
…a szépségipar sajnos a tömegtermelés felé halad, és ezért a minőség fokozatosan romlik. Úgyhogy jobb óvatosnak lenni, hiszen egyre kevesebb a természetes alapanyag. Ma már a parfümök, csak úgy, mint szinte minden kozmetikai termék, legalább 80%-ban mesterséges, szintetikus alkotórészekből készülnek…
…Alban Müller a kozmetikaipar Bill Gates-e! A Párizs melletti kozmetika völgy elnöke, ő maga is milliárdos forgalmú gyár tulajdonosa, a világ legnagyobb bio-nyersanyag előállítója. 50 országba szállít alapanyagokat krémek, dezodorok, samponok és még ezerféle más kozmetikai termékbe.
Alban Müller akkor adta nekünk ezt az interjút, amikor a nyugati lapokban kitört a modellbotrány! Az egyik legnagyobb példányszámú színes női magazin londoni szerkesztője Liz Jones ugyanis hatalmas csinnadrattával lemondott posztjáról és kipakolt! Megdöbbentve a szépségipar Alban Müllerhez hasonló vezetőit, közölte, hogy a kozmetikai termékek gyártói direkt fiatal és sovány, ő úgy mondta: “fogpiszkáló” modelleket használnak reklámkampányaikban.
Alban Müller nem kívánta kommentálni a modellkérdést, a fiatal arcokat, a mesterséges soványságot! Annyit mondott csak, hogy a gyorsfagyasztott pizza-reklámokon is sokkal ízletesebbnek tűnik minden, mint amikor aztán a valóságban mi otthon megcsináljuk az ételt! Minden normális ember tudja, hogy így működik a világ és kész!
Néhány nekifutás után Alban Müller, aki nemrégiben vesztette el rákban a feleségét, és most egyedül neveli két gyerekét, közölte, hogy neki már nincs miért félrevezetnie bennünket és Önöket. Úgyhogy beszéljünk őszintén! A nők igenis azt akarják érezni, hogy áldoznak magukra, ezért költenek kozmetikumokra! És kész! A jól szituáltaknak egy 300 eurós orchideakrém az áldozat, a szegényebbeknek az ezer forintos… A jó hír az, -mondta Alban Müller – hogy a drágább nem feltétlenül jobb! És ezt higgyük el neki! Mint ahogy a vagyonokba kerülő divatos éttermekbe is csak azért járnak az emberek, mert magunknak akarnak ezzel bókolni. Hiszen nem feltétlenül fognak ott jobbat enni, mint otthon vagy a sarki kifőzdében! – legalábbis szerinte!”
Ha érdekel, akkor itt tudjátok ismét megnézni a riportot.
Azóta semmit sem változott a véleményem. Talán kicsit gyakrabban szomorodom el. Úgy döntöttem, hogy szitkozódás, lázadás helyett a saját világomban eszközölök változásokat. Érdemes nyitott szemmel járni, fogyasztani, vásárolni. Annyi nagyszerű és hiteles forrás áll már a rendelkezésünkre, követnünk kell azokat, akik sok-sok év energiáját adták azért, hogy képezzék magukat, kutassanak és informáljanak.
Ha pedig sikerül megtalálnom azokat a termékeket, amelyekkel nem állok be a “átmosott agyú” fogyasztók sorába és igazán jó nekem, már megérte… de talán ezzel környezetemre is hatással lehetek. A jó dolgokat jó tudni, lehetőleg minél többeknek. Ugye?!
Oldalak, amelyeket olvasni szoktam:
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Visszajelzés: 30 nap alatt új élet? Miért ne?! | Több van benned, mint gondolnád