Egy gondolat mára
  • Rájöttem, hogy amikor elhiszem a gondolataimat, szenvedek, amikor viszont nem hiszem el őket, nem szenvedek, és ez igaz minden egyes emberi lényre. Byron Katie

A szépség világa (Frei Tamás nyomán)

Néhány éve írtam ezt magamnak, de szerintem ma is teljesen aktuális. A “többvagy” filozófiába a tudatos fogyasztó átgondolt világlátása,  nyitottsága és érdeklődése is belefér. Szerintem.

Talán sokan emlékeznek a műsorra… még 2006-ban került TV-adásba.

Emlékszem rá… elképedve ültem a kanapén. Azon tűnődtem, hogy mégis mit hittem? Mivel voltam elfoglalva az elmúlt évtizedekben? Hogyan nem jutott cseppnyi figyelmem sem erre a témára? Hiszen nő vagyok, akit érint és foglalkoztat is a szépség külső és belső formájában is…

A műsorból:

“A szépségipar titkainak felkutatását egy francia városkában kezdtük. Chartres, a francia fővárostól, Párizstól alig egy órányi autóútra található. A 800 éves gyönyörű katedrális a maga nemében egyedülálló Franciaországban, a legnagyobb ilyen épület, mégis, manapság nem csak ezért érdemes ebbe a hangulatos városkába kirándulni. Chatres ugyanis a “kozmetika völgy” központja. A világ szépségiparának centruma ez, 100 multinacionális cég gyárai vannak összezsúfolódva ezen a vidéken. Ahogy a számítástechnikának a kaliforniai “szilícium völgy”, úgy a szépségiparnak a Chatres környéki “kozmetika völgy” a központja…

De a legfontosabb kérdés: Kinek higgyünk, melyik terméknek, vegyületnek, adalékanyagnak…?

…a szépségipar sajnos a tömegtermelés felé halad, és ezért a minőség fokozatosan romlik. Úgyhogy jobb óvatosnak lenni, hiszen egyre kevesebb a természetes alapanyag. Ma már a parfümök, csak úgy, mint szinte minden kozmetikai termék, legalább 80%-ban mesterséges, szintetikus alkotórészekből készülnek…

…Alban Müller a kozmetikaipar Bill Gates-e! A Párizs melletti kozmetika völgy elnöke, ő maga is milliárdos forgalmú gyár tulajdonosa, a világ legnagyobb bio-nyersanyag előállítója. 50 országba szállít alapanyagokat krémek, dezodorok, samponok és még ezerféle más kozmetikai termékbe.

Alban Müller akkor adta nekünk ezt az interjút, amikor a nyugati lapokban kitört a modellbotrány! Az egyik legnagyobb példányszámú színes női magazin londoni szerkesztője Liz Jones ugyanis hatalmas csinnadrattával lemondott posztjáról és kipakolt! Megdöbbentve a szépségipar Alban Müllerhez hasonló vezetőit, közölte, hogy a kozmetikai termékek gyártói direkt fiatal és sovány, ő úgy mondta: “fogpiszkáló” modelleket használnak reklámkampányaikban.

Alban Müller nem kívánta kommentálni a modellkérdést, a fiatal arcokat, a mesterséges soványságot! Annyit mondott csak, hogy a gyorsfagyasztott pizza-reklámokon is sokkal ízletesebbnek tűnik minden, mint amikor aztán a valóságban mi otthon megcsináljuk az ételt! Minden normális ember tudja, hogy így működik a világ és kész!

Néhány nekifutás után Alban Müller, aki nemrégiben vesztette el rákban a feleségét, és most egyedül neveli két gyerekét, közölte, hogy neki már nincs miért félrevezetnie bennünket és Önöket. Úgyhogy beszéljünk őszintén! A nők igenis azt akarják érezni, hogy áldoznak magukra, ezért költenek kozmetikumokra! És kész! A jól szituáltaknak egy 300 eurós orchideakrém az áldozat, a szegényebbeknek az ezer forintos… A jó hír az, -mondta Alban Müller – hogy a drágább nem feltétlenül jobb! És ezt higgyük el neki! Mint ahogy a vagyonokba kerülő divatos éttermekbe is csak azért járnak az emberek, mert magunknak akarnak ezzel bókolni. Hiszen nem feltétlenül fognak ott jobbat enni, mint otthon vagy a sarki kifőzdében! – legalábbis szerinte!”

Ha érdekel, akkor itt tudjátok ismét megnézni a riportot.

Azóta semmit sem változott a véleményem. Talán kicsit gyakrabban szomorodom el. Úgy döntöttem, hogy szitkozódás, lázadás helyett a saját világomban eszközölök változásokat. Érdemes nyitott szemmel járni, fogyasztani, vásárolni. Annyi nagyszerű és hiteles forrás áll már a rendelkezésünkre, követnünk kell azokat, akik sok-sok év energiáját adták azért, hogy képezzék magukat, kutassanak és informáljanak.

Ha pedig sikerül megtalálnom azokat a termékeket, amelyekkel nem állok be a “átmosott agyú” fogyasztók sorába és igazán jó nekem, már megérte… de talán ezzel környezetemre is hatással lehetek. A jó dolgokat jó tudni, lehetőleg minél többeknek. Ugye?!

 

Oldalak, amelyeket olvasni szoktam:

http://tudatosvasarlo.hu/

http://antalvali.com/

 

Comments

comments

A szépség világa (Frei Tamás nyomán) bejegyzéshez 1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?


Újratervezés Napló


Látogass el weboldalamra!


Regisztrálj a blogra

hogy azonnal értesülhess az új bejegyzésekről!



Tréning séta közben:


AJÁNDÉK coaching!


Köszönöm ha meghívsz egy kávéra!

Keresés a blogon

Nézz be ide:


Kövess a Facebookon

Video csatornáim:



Google+:



Twitter:



Inspiráció képekben:







Húznál egy Angyalkártyát?


A CoachOK Szakmai Szövetség alapító tagja vagyok:

Milyen nap is van ma?